Από το 1912, ο Schumpeter αντιλαμβάνεται την επιχειρηματικότητα ως καινοτομία, ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών. Στόχος, η εισαγωγή τους στην αγορά για οικονομικό όφελος που μετουσιώνεται σε οικονομική ανάπτυξη. Κοντά σε αυτό τον ορισμό κινείται και η έννοια της νεανικής επιχειρηματικότητας που περιλαμβάνει ιδιότητες όπως η πρωτοβουλία, η δημιουργικότητα, η ανάληψη ρίσκου με χρήση των κατάλληλων δεξιοτήτων.

Στόχος του Τομέα Διοίκησης, Οικονομίας και Επικοινωνίας είναι να εφοδιάσει τους νέους με τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες, αλλά κυρίως να τους βοηθήσει να αποκτήσουν την απαραίτητη κουλτούρα και νοοτροπία του σύγχρονου επιχειρείν. Εδώ έρχεται η επιχειρηματική μάθηση, μέσω της οποίας ο σπουδαστής αποκτά τόσο πρακτική όσο και κοινωνική μάθηση, αλλά και ικανότητες συνεργασίας μέσω εμπειρικής ενασχόλησης.

 

Παράλληλα, η εικονική επιχειρηματικότητα ως βιωματικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Τομέα, φέρνει τους νέους σε άμεση επαφή με τον κόσμο των επιχειρήσεων και της αγοράς εργασίας καλλιεργώντας παράλληλα τις επιχειρηματικές τους γνώσεις αλλά και τις λεγόμενες ήπιες δεξιότητες (soft skills).

Μέσα από αυτή τη διαδικασία οι σπουδαστές δοκιμάζουν τις δυνάμεις τους αλλά και το ταλέντο τους. Δουλεύουν αποτελεσματικά μέσα σε μια ομάδα, δημιουργούν αληθινά προϊόντα και υπηρεσίες, τα προωθούν, βάζουν στόχους και τους πετυχαίνουν.
Αυτές οι ικανότητες δεν τους οδηγούν μόνο στην επιχειρηματικότητα αλλά και στο να εξασκήσουν πιο αποτελεσματικά όποιο επάγγελμα και αν επιλέξουν.

 

Στα παραπάνω πλαίσια οι σπουδαστές του Τομέα υλοποίησαν στο εαρινό εξάμηνο δύο προγράμματα:

  • Ανάπτυξη μιας εικονικής επιχείρησης με δομή και δραστηριότητα αληθινής εταιρείας
  • Στρατηγικό σχεδιασμό, προτάσεις ανάπτυξης και βελτίωσης σε υφιστάμενη επιχείρηση.

Στο πρώτο πρόγραμμα οι σπουδαστές ανέλαβαν την εκπόνηση ενός επιχειρηματικού σχεδίου υπό την εποπτεία των καθηγητών του τομέα στα γνωστικά αντικείμενα που αφορούσαν την ειδικότητα που είχαν επιλέξει (Λογιστική, Marketing, Διοίκηση).

Συνεργάστηκαν προκειμένου να παρέχουν συμβουλευτικές υπηρεσίες στον εικονικό πελάτη για την ανάπτυξη της εταιρικής ταυτότητας, τη νομική μορφή της επιχείρησης, τις παρεχόμενες υπηρεσίες, την κοστολόγηση, αλλά και το marketing mix. Παράλληλα, πραγματοποίησαν έρευνα αγοράς και ανταγωνισμού εντοπίζοντας τα σημεία διαφοροποίησης της νέας επιχείρησης.

Το δεύτερο πρόγραμμα εκπονήθηκε στα πλαίσια του προγράμματος EUYouth4Health το οποίο εντάσσεται στα πλαίσια της πρωτοβουλίας Erasmus+ και συντονίζεται από 5 εκπαιδευτικούς οργανισμούς σε 5 χώρες.

Στο πρόγραμμα αυτό οι σπουδαστές σε συνεργασία με την οδοντιατρική κλινική Dental4All, με έδρα την πόλη του Αγρινίου, εκπόνησαν ένα ολοκληρωμένο σχέδιο στρατηγικής για λογαριασμό της συγκεκριμένης εταιρείας που περιλάμβανε ανάλυση αγοράς, διερεύνηση αναγκών και προτάσεις βελτίωσης, τόσο σε επίπεδο στρατηγικής της κλινικής, όσο και σε επίπεδο ψηφιακής παρουσίας.

Η Διοίκηση του ΙΕΚ Δέλτα, αλλά και του Τομέα Διοίκησης Οικονομίας και Επικοινωνίας, θα ήθελαν να ευχαριστήσουν θερμά τους επιβλέποντες καθηγητές Δρ. Ματίνα Πέππα (Marketing) και κύριο Παναγιώτη Παπαδόπουλο (Λογιστική) για την πολύτιμη συμβολή
τους και στα 2 projects, καθώς και τον κ. Τζώρα Βασίλειο για την υποστήριξή του στην υλοποίηση των δράσεων.

Παρόμοιες δράσεις συνεχίζονται και στο τρέχον σπουδαστικό έτος 2021-2022 δεδομένου ότι η εξωστρέφεια, η δικτύωση και η επιχειρηματική μάθηση βρίσκονται στρατηγικά στον πυρήνα του Τομέα Διοίκησης, Οικονομίας και Επικοινωνίας του ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ.

Σπούδασε Διοίκηση και Οικονομία στο ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ

Διάβασε περισσότερα για όλα τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα στα οποία συμμετέχει η Σχολή.